Och så var det maten..

Ja, ni ser ju rubriken.

Jag har börjat fått ångest av vad jag äter, igen.
Hej ätstörningar, i'm right here! säger jag bara.
Jag orkar verkligen inte få skiten igen, eftersom jag äntligen har blivit av med det!
om jag får det igen, kommer jag inte orka prata om det.
Inom dethär ämnet kommer det upp mycket känslor och tankar,
och mest av allt minnen!
Jag vet att allt verkar vara normalt, men helt fel!
Jag äter så mycket som jag borde, men jag slutar när jag börjar känna ångest?
Ni som känner mig tror att allt är bra, men jag vill inte lägga sånt här
på er!

Ni vill att jag ska tillbaka till ungdomssmottagningen, men jag tackar nej.
Jag vill inte dit igen, inte så länge Lisa inte är där.
Hon var den jag litade på, jag visste att jag kunde säga allt till henne utan ett svek.
Så många vuxna jag har blivit svikna av har jag fått en fobi att prata med vuxna.
Värst av allt lärare.
Lärare ska hålla sin tystnadsplikt, eller säga till/fråga om de ska ringa hem?
gör dom lärarna jag har pratar med? Nej.
De ringde hem, fast jag inte mådde speciellt dåligt just då!
När jag kommer hem ibland får jag höra av min mamma
"***** ringde nyss. Får jag se dina handleder?"
Vad ska man säga?

Avtryck♥
Postat av: { ericafp }

Låter jobbigt. Även fast du inte känner mig så ska du veta att jag finns om du vill snacka av dig eller något :)

2009-05-18 @ 23:29:13
URL: http://ericafp.blogg.se/
Postat av: natha

Jaha :D vart?

2009-05-19 @ 12:09:27
URL: http://nathalielantz.blogg.se/
Postat av: Louice

det där med att lärare ska ha tystnadsplikt, det är fan ingen som håller det,.

jag vet inte om du hörde i fredags, men jag berättade för Towe iaf att min lärare hotade med att 'anmäla' mig til bup för att jag skärde mig, om jag inte berättade för min mamma,. men jag berättade inte så då pratade läraren med henne och dom två anmälde mig till bup.

så lärare kan ta sig i röver för de håller aldrig vad det står i 'reglerna' att de ska hålla, tex tystnadsplikt...



finns om du behöver prata om du mår dåligt nån gång:)

jag förstår om du känner att du inte litar på mig kanske, hur länge har vi känt varann liks?

men du ska veta att jag finns iaf :) <3

2009-05-19 @ 19:28:49
Postat av: isabel

Du sade ju att allt var bra?

Men du måste kämpa emot de där tankarna. Du är STARK! Du är TUSEN GÅNGER STARKARE än mig och DU KLARAR DET HÄR!

Jag stöttar dig hela tiden, you know that. Men det räcker inte med vänner som stöttar osv. man måste bestämma sig.

Tänk på hur skönt allt blir när du slipper ångesten. När du blir FRI! Tänk på det, tänk på hur skönt och underbart det låter istället för att må så dåligt som du nu gör och ha ångest.

Visst, du kommer kanske må dåligare ett tag efter du ätit, men ångesten släpper så småningom. Du måste få hjälp med att få ut ångesten. Rita ut ångesten, skriv ut ångesten eller prata om ångesten. Det viktigaste är att du säger emot ångesten!

Visst psykologer och sådan skit suger nästan alltid, men kanske är det precis vad man behöver ibland: prata med någon främling och framför allt: få hjälp.

DU KLARAR DET HÄR!

2009-05-19 @ 20:45:49
URL: http://iiisabels.blogg.se/

Släng hit ditt avtryck♥

Ditt namn♥:
V.I.P ♥!

Mail? Bara jag ser den :)

URL/Bloggadress:

Avtrycket♥:

Trackback
RSS 2.0