filmrecenstion: Mannen som hatar kvinnor.

Mikael Blomkvist är en mycket kreativ och duktig journalist som får kontakt med Vanger, en mycket rik konsern.
En flicka i släkten vid namn Hariett försvinner spårlöst.
Vanger anlitar Blomkvist, efter 40 år.

Lisbet Salander är 24 år och en av värdens bästa datahacker.
När hennes förmyndare får en hjärtinfarkt får Salander ett telefonsamtal, som säger att hennes förmyndare bytts ut.
Den nye mannen är hemsk. Han våldtar henne grovt.
Men Lisbeth är smart..

Lisbet har länge hackat sig in i Blomkvist filer, och får reda på det som hänt. Hon kontaktar honom anonymt, men hjälp.
De två får kontakt, och de hittar Harriett...

Mina kommentarer
Jag tycker filmen är bra uppbyggd, men nu vet hur jag är.
Jag klarar seriöst inte av musiken ibland. Panik! Att se hur folk har det på riktigt är hemsk.
Det här är ingen sann historia, men det är kalrt att det finns de som har det likadant, om inte värre..

Filmen får 4/5.


Avtryck♥

Släng hit ditt avtryck♥

Ditt namn♥:
V.I.P ♥!

Mail? Bara jag ser den :)

URL/Bloggadress:

Avtrycket♥:

Trackback
RSS 2.0