Valkyrie.

Här kommer min recension av Valkyria :)


Det är andra världskriget, mer känd som förintelsen.
Kriget leds av den mäktige Adolf Hitler. Han bombar allt och alla som inte är på hans sida.


Claus Schenk von Stauffenberg planerar ett attentat mot Hitler och hans anhängare.
 Det kallas operation Vamkyria. De får träffa en som är expert på bomber,
och han visar hur man gör en effektiv men ändå stor bomb.


Stauffenberg går på ett antal möten, där självaste fürern alltid är med.
Stauffenberg har sin väska med den "aktiva" bomben. Han är väl planerad med sina kompanjoner.
Han lämnar sin väska under bordet där Hitler precis står, och går ut utan att någon annan märker något.
I alla fall vad han tror. Sen när han är tio meter från huset, säger det poff!


Hitler är död. Det är ett måste. Men Stauffenberg får ett samtal, där det är Hitler,
eller i alla fall en som låter som honom.


Stauffenberg och alla som var med han, blev skjutna.

Betyg: 3/5.
Jag gillade den, men det var lite seg här och där. Lite sorglig här och där också.
Ibland var det lite humor, typ nån gång.
Borde ses.



Avtryck♥
Postat av: ELLEN

Svar: Ligger Gävle nära? :) Mina kusiner och hela mammas släkt bor nämligen runt Gävle. Jag känner igen namnet Hedemora.

Ja, den är hemskt. Men jag antar att det är någonting vi får leva med :/

2009-02-28 @ 21:18:36
URL: http://ellerenellen.blogg.se/

Släng hit ditt avtryck♥

Ditt namn♥:
V.I.P ♥!

Mail? Bara jag ser den :)

URL/Bloggadress:

Avtrycket♥:

Trackback
RSS 2.0